Víkendové tržby 12-14. 2. 2021: Tržby v Americe zůstávají nudné. A velmi pravděpodobně ještě nějakou tu dobu zůstanou. Něco…

Víkendové tržby 12-14. 2. 2021:

Tržby v Americe zůstávají nudné. A velmi pravděpodobně ještě nějakou tu dobu zůstanou. Něco jiného se ale naopak děje v Číně.

Jedničkou víkendu se překvapivě stali Croodsovi 2: Nový věk. Ve svém dvanáctém víkendu se pravěká rodina vrátila na výsluní a stačila jim částka ve výši 2, 66 milionů dolarů. Celosvětově se tak Croodsovi 2 mohou chlubit 150 miliony dolarů, což při rozpočtu 65 milionů dolarů jen tak bude stačit k černým číslům.

Do kin jinak dorazil Judas and the Black Messiah, který se ovšem stejně jako všechny filmy studia Warner Bros. tento rok vychází souběžně na streamovací službě HBO Max. Lidé tak i v případě příběhu Freda Hamptona a hnutí černých panterů zůstávají spíše doma a z kin to v součtu byla pouze částka ve výši 2, 4 milionů dolarů. Je velmi pravděpodobné, že by vzhledem k svému tématu a s přihlédnutím k úspěchu podobných filmů šlo o potencionální trvalku, COVID ale holt nepřeje a je tak potěšující, že si tuhle pecku mohou lidé dopřát alespoň v bezpečí doma. Kino je něco jiného, zlá doba si ovšem žádá kompropisy.

Do kin též dorazil režijní debut herečky Robin Wright s názvem Land od Focus Features. Ten si za první víkend došel pouze pro 1 milion dolarů a velmi pravděpodobně prošumí, především i díky tomu, že kritici ve svých textech do nebe zrovna dvakrát neskákají.

Do pár kin se též podívalo právnické drama The Mauritanian s Jodie Foster, Benedictem Cumberbatchem a Taharem Rahimem v hlavních rolích. Foster a Rahim se mohou za tento snímek pochlubit nominacemi na Zlaté glóby, z 245 kin se ovšem během prodlouženého víkendu podařilo vymlátit pouze 170 tisíc dolarů. Už 2. 3. 2021 bude film k dispozici na VOD za 20$ a potencionální úspěch na dalších prestižních oceněních možná udělá dost slušné promo.

V Číně se naopak dějí velké věci. Detective Chinatown 3, který měl do čínských kin dorazit už minulý nový čínský rok, nakonec ale dorazil až na aktuální nový čínský rok a za první víkend si v čínských kinech došel pro 394 milionů dolarů! Velké věci se přitom stali už v pátek, kdy si Detective Chinatown 3 za jediný den došel pro 163 milionů dolarů a šlo tak o rekord pro nejvýdělečnější den napříč světem (padl i denní otvírák Avengers: Endgame v Americe, kdy šlo o částku 157 milionů dolarů). Celkových 394 milionů dolarů poté strká do kapsy americký otvírák právě Avengers: Endgame (před 2 roky se v Americe otvíralo za 357 milionů dolarů) a jde tak o největší otvírák v jedné zemi všech dob. Dosud nejvýdělečnější čínský film Wolf Warrior 2 v roce 2017 otevřel za v Číně za 131 milionů dolarů a celkově zde vydělal 854 milionů dolarů. Budeme letos slavit první miliardu pro čínský film? Těžko říct, protože bude hodně záležet na tom, zda se diváci nahrnuli všichni během jednoho týdnu, nebo po vzoru Endgame půjde o lokální trvalku. Když si ovšem uvědomím fakt, že se film dočkal též rekordních předprodejů a žádná velká konkurence by v dalších týdnech dorazit neměla, říkám si, že nereálné to určitě není. Důležitý je ovšem fakt, že Číně stačí Čína samotná a definitivně se překonají minimálně celkové výdělky druhého dílu (544 milionů dolarů, jednička si mimochodem došla pouze pro 126 milionů dolarů) a je tu opravdu možnost, že Detective Chinatown 3 překoná Wolf Warriora 2 v celkových ziscích (Wolf Warrior 2 se celosvětově může chlubit 870 miliony dolarů). USA tak nadále nevidí světlo na konci tunelu, Číně se ale daří a přitom právě před rokem museli kvůli vypuknutí COVIDU Chinatowna 3 odsunout o rok.

Příští týden se v kinech objeví novinka režisérky Chloé Zhao Země nomádů, další žhavý kandidát na Oscary. Vzhledem k aktuální situaci jí ovšem pravděpodobně nepomůže ani mnoho dosud vyhraných cen, i proto, že jde film souběžně na Hulu………..

Související příspěvky

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka je chráněna pomocí reCAPTCHA a platí zásady ochrany osobních údajů a smluvní podmínky společnosti Google.