Songbird – USA, 2024. Virus COVID-19 zmutoval v COVID-23 a svět nyní zažívá již čtvrtý rok zachvácený pandemií.

V nastaveném chaosu se mladý muž Nico (KJ Apa) pokusí zachránit svou přítelkyni Saru (Sofia Carson) od zlých zdravotníků, kteří chtějí Saru a její nemocnou babičku Lilu (Elpidia Carrillo) odvést…

S pandemií COVID-19 se různí lidé popasovali všelijak. Michael Bay se například chopil produkce snímku Songbird. Thriller režiséra Adama Masona dle scénáře, který Mason napsal společně se Simonem Boyesem se zamyslel nad tím, že by pandemie z tohohle světa jen tak nezmizela a začal by mutovat. Mason a Boyes s plány přišli krátce poté co COVID-19 pozastavil veškerou filmovou produkci a šlo o první film, který se začal po zastavení natáčet. Tato novinka přitom měla ještě během realizace problém, protože tvůrci neposkytli přesná opatření, jimiž chtějí štáb před aktuální pandemií chránit a nedošlo k podpisu několika důležitých dokumentů, což mělo za následek, že herecká asociace SAG-AFTRA vydala přísný zákaz, aby na něm jakýkoliv herec pracoval a účinkoval v něm. Natáčení nakonec úspěšně proběhlo během léta a nyní je film možné shlédnout prostřednictvím streamovacích služeb. A skutečně ve finále není žádný důvod proč tenhle snímek vidět.

Už od začátku mám s existencí tohoto projektu ten problém, že pochybuji, že diváci, které karanténa už téměř rok v kuse dohání k šílenství budou mít skutečně zájem koukat právě na tento snímek. Snaha svézt se na vlně aktuální světové situace se dle mého názoru u tohohle filmu mine účinkem a zvláště pokud film dorazí skutečně už letos, kdy pandemie nadále probíhá v plném proudu. Zaujali mě ovšem sliby o tom, že film zapojí i různé konspirační teorie a bude též víceméně pojednávat o tom jaký má na člověka karanténa vliv po psychické stránce. Problém je ovšem ten, že Songbird nejenom vůbec nevyužije svůj potenciál, ale zároveň je skutečně špatným filmem. Ale není to jenom špatný film. Je to doslova urážející snímek, který je stupidní, nekreativní, zdlouhavý, nezajímavý a zároveň je též ukázkově nezodpovědný ohledně toho, že využití konspiračních teorií v tomhle ohledu znamená to, že film využije částečně konspirační teorii o tom, že je to celé vlastně světové spiknutí. Zároveň se u toho dá říct, že tvůrci v podstatě celou aktuální světovou situaci zlehčují a i tímhle dokazují, že je tenhle film jednoduše jeden velký omyl.

Songbird se dal dohromady raketovým tempem a doslova se svezl na aktuální situaci, kterou ale zneužil k naprosto odpudivé a vyložené špatné filmařině, kde Michael Bay jako producent bohužel svěřil otěže dvěma naprostým polenům, kteří očividně úplně nepochopili vážnost aktuální světové situace a natočili jednoduše celovečerní WTF podívanou, kde nefunguje absolutně nic. Ani přeskakování mezi žánry, ani totálně hloupý a nefunkční scénář a ani těch pár snažících se herců. Ten film je prostě průšvih.

Ten film je vyloženě směšný. Jde o ten typ filmu, který ve vás vyvolá dojem, že byste to s tím rozpočtem (ten se točil kolem 750 tisíc- 2, 5 milionů dolarů) natočili rozhodně líp. Naprosto stupidní scénář, který byl skutečně vypracován dle konspiračních videí vycucaných z prstu zde jako hlavní záporáky představuje vládu a zdravotníky. Tenhle film doslova shazuje vážnost celé té pandemie a fakt, že lidé nadále umírají. Béčkový námět, který je tvořen ze šílené předzvěsti toho kam se celá pandemie za pár let vyvine je přetaven v chvílemi aspoň trochu nápaditou ale pořád naprostou unylou, hloupou a vyloženě směšnou podívanou. Nejlepší na celém filmu je tak ve finále Peter Stormare jako hlava zdravotníků, protože jeho přehrávání je v rámci celého filmu ještě tak v normě, že je skutečně radost se na něj v téhle roli podívat. Na Alexandru Daddario se alespoň hezky kouká, z Paul Walter Hausera, Bradley Whitforda, Demi Moore a Craiga Robinsona jsem měl aspoň chvílemi pocit, že se skutečně herecky snaží….. a pak už je to fakt jenom vyloženě špatný.

Tomu filmu vlastně chybí jakákoliv forma spádu, je vyloženě nezajímavý a přitom u toho máte pořád pocit, že si jeho tvůrci mysleli, že točí něco světoborného nebo alespoň něco víc než pouhý hloupý thriller, který nezvládá ani správně pracovat s charaktery a jejich vzájemnými vztahy a je to celé vyložený omyl. Přitom všem by ale pořád bylo všechny ty výrazné chyby filmu odpustit a tento film označit jen za velmi špatný film. Fakt, že tenhle film ale skutečně chvílemi shazuje vážnost celé aktuální světové situace (a nejhorší na tom je, že si to dost možná tvůrci samotní neuvědomili) dokazuje, že tohle je skutečně jeden velký omyl, který se snažil na aktuální situaci přiživit a ve finále je jedním velkým fuck-offem celé té tragické situaci. Je to prostě fail po všech stránkách, který zachraňuje jen fakt, že to pořád vypadá jako film a herci se chvílemi alespoň snaží. Jinak je to ale fakt vyložený průšvih a jen doufám, že se mé teorie potvrdí a tenhle thriller kdovíjaký boom nesklidí. Zatím to vypadá tak, že spravedlnost ještě pořád existuje a na tenhle omyl se zapomene hodně rychle.

Trailer:

Verdikt: 1 z 5


Foto: STX Entertainment

Související příspěvky

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka je chráněna pomocí reCAPTCHA a platí zásady ochrany osobních údajů a smluvní podmínky společnosti Google.