Dreamland – Další film „nepošlušné holky“ Margot Robbie.

Během Velké hospodářské krize sní Eugene Evans (Finn Cole) o útěku z malého jižanského města v Texasu, kde žije se svojí rodinou. Plány mu však překazí nečekaný objev – zraněná bankovní lupička Allison Wells (Margot Robbie), která utíká před policií a na jejíž dopadení je vypsaná odměna. Eugenenova rostoucí náklonost k Allison však celou situaci značně komplikuje a staví ho před nevyhnutelné rozhodnutí, které ovlivní životy všech…

Margot Robbie je naprostým právem označovaná za nejpůvabnější herečky současnosti. Tahle australská herečka ale několikrát předvedla, že nesází jen na svůj půvab a časem čím dál tím víc dokázala, že je skutečně talentovaná herečka, která si vybírá zajímavé projekty, zajímavé role a skutečně v nich předvádí pozoruhodné výkony. Především ale Robbie nadále střídá větší a menší projekty a právě Dreamland je jedním z těch menších projektů.

Režisér Miles Joris-Peyrafitte dle scénáře debutanta Nicolaase Zwarta natočil film zasazený do období Velké hospodářské krize a natočil nezávislárnu, která má celkem pěkný vizuál, fajn obsazení s fantastickou Margot Robbie na vrchu a celkem dobře se mu též daří vybudovat atmosféru některých momentů. Ale Dreamland dohromady zas tak výborným filmem není.

Hlavní zásadní problém vidím v tom, že film trvá pouze 90 minut a přesto se mu povedlo, že dramaturgicky drhne. Samotný problém vidím v tom, že když si v hlavě rychle shrnu celou dějovou kostru filmu tak vidím film, který by utáhl tak 50 minut a zbytek se tak musel nutně vyplnit vatou. Celé by to možná zkráceně fungovalo jako parádní díl nějaké seriálové antologie nebo pilot k potencionálnímu seriálu. Jenomže tento (smyšlený) příběh je vlastně v celkovém součtu skutečně banální, že se mu skutečně povede drhnout i přes relativně nízkou délku.

Dreamland nemá kdovíjak zajímavé a dobře napsané charaktery, dech beroucí pasáže a pocitově též kdovíjak silně nefunguje. Joris- Peyrafitte si naštěstí alespoň ve spolupráci s kameramanem Lyle Vincentem pohlídal vizuální stránku a na Dreamland se někdy vyloženě kouká velmi krásně. To ale samotné kdovíjak nestačí.

Margot Robbie je fantastická a i přesto, že její charakter samotný kdovíjak dobře a zajímavě napsaný není, ona přesto dokáže strhnout veškerou pozornost na sebe a věřím, že s lepším scénářem by Robbie z téhle role vytřískala ještě víc. Finn Cole je fajn, ovšem se musí popasovat s faktem, že většinu času hraje ve stínu Robbie a není kdovíjak herecký výrazný. Travis Fimmel je jako nevlastní otec postavy Colea poté překvapivě fajn a čím dál tím víc Fimmel skutečně ukazuje, že není prkenný herec a ze zajímavé role vždy dokáže něco vymlátit. A i Garrett Hedlund se zde dokáže jako parťák Robbie (vůbec by mi nevadilo, kdyby si Hedlund a Robbie zahráli v nové předělávce Bonnie a Clyde) celkem slušně předvést a film ve kterém by tahle dvojice pouze loupila by byl možná výrazně zajímavější.

Jestli se též filmu něco povedlo tak je to bezpochyby věrohodná atmosféra období Velké hospodářské krize. Film je nízkorozpočtový a přesto se mu atmosféru a prostředí amerického zapadákova 30. let skutečně navodit podaří. Prostředí Texasu je znát a přesto se i zde z toho všeho nevymlátí víc. Je to ve finále skutečně škoda.

Dreamland je v zásadě oukey film, který má své nezpochybnitelné vizuální kouzlo, povedenou dobovou atmosféru a především skutečně fajn casting včetně fantastické Robbie. Samotný scénář ale není kdovíjak obstojný, dramaturgická stavba je skutečně spíše bolestivá a vlastně zde skutečně chybí jakýkoliv fakt, proč si tento film ještě za pár dnů pamatovat. Na samotném počátku byl dost možná skutečně dobrý základ, jenž nebyl ve finále vytěžen. Na poměry nezávislé produkce ale pořád velmi obstojná záležitost……

Trailer:

Verdikt: 3 z 5


Photo © Paramount Pictures

Související příspěvky

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka je chráněna pomocí reCAPTCHA a platí zásady ochrany osobních údajů a smluvní podmínky společnosti Google.